close
تبلیغات در اینترنت
مصرف بیش از مقدار لازم ویتامین A
loading...

عشق فقط یک کلام حسین علیه السلام

بیماری هیپرویتامینوز در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد. هیپرویتامینوز بیماری هیپرویتامینوز   در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف…

بنر سایت




آخرین ارسال های انجمن

مصرف بیش از مقدار لازم ویتامین A

seyedeh بازدید : 186 پنجشنبه 15 بهمن 1394 زمان : 10:46 نظرات ()

بیماری هیپرویتامینوز در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد.

هیپرویتامینوز

هیپرویتامینوز

بیماری هیپرویتامینوز   در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد.لازم به تذکر است که مصرف بیش از اندازه بعضی ویتامین ها نیز عوارضی را ایجاد می کنند که به طور کلی به هیپرویتامینوز  موسوم اند .

1- هیپرویتامینوز A  

به گزارش بخش تغذیه سایت آسان طب مصرف بیش از مقدار لازم ویتامین A به صورت حالتی به نام مسمومیت به نام هیپرویتامینوز  آ ظاهر می شود . اثار هیپرویتامینوز  A  عبارتند از : لاغری ، خشکی و ترک پوست بدن ، بی اشتهایی ، شکنندگی ناخن ها ، ریزش موها ، ورم لثه ها ، زخم گوشه دهان ، بزرگی کبد ، کم خونی و بالاخره بعضی ناراحتی های عصبی . برای درمان عوارض فوق باید فورا منابع دارویی مصرفی را قطع کرد .

2- هیپرویتامینوز D

در هیپرویتامینوز  دی وقتی ویتامین D بیشتر از مقدار لازم مصرف گردد ، عوارضی عارض می گردند که مهمترین آنها اینست که  بالا رفتن مقدار کلسیم خون اگر ادامه یابد عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت . جهت مداوای عارضه فوق باید فورا منابع دارویی مصرفی را قطع نمود .

3- هیپرویتامینوز K

به گزارش بخش سلامت سایت آسان طب ، در هیپرویتامنوز   K زیادتر از مقدار لازم مصرف نمودن از ویتامین کا سبب بالا رفتن بیلیروبین خون و بزرگی کبد شده و گاهی نیز در اثر عدم قطع منابع دارویی ، ممکن است سبب مرگ گردد . جهت درمان عوارض باید قبل از هر عملی منابع دارویی را قطع کرد .

منبع مطلب هیپرویتامینوز: سایت آسان طب

http://asanteb.com

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
سلام seyedeh هستم ساکن کرج و اینجا هم فقط به عشق اربابم حسین درست کردم
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرت درباره ی اینجا چیه ؟؟



    نویسنده سایت

    seyedeh 

    آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 322
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 321
  • بازدید ماه : 1,541
  • بازدید سال : 10,899
  • بازدید کلی : 86,945
  • کدهای اختصاصی